sobota, 1 listopada 2008

Komendy dla Ubiquity

Swego czasu natknąłem się na ubiquity

Ten plugin jest poprostu genialny i ponieważ w prosty sposób można tworzyć własne komendy trochę się pobawiłem i stworzyłem całe dwie dostępne pod tym linkiem.

qr - komenda która dla wprowadzonego tekstu tworzy QR Code
dict.pl - komenda która wyszujuje tłumaczenia angielsko-polskiego dla wprowadzonych słów za pomocą dict.pl

dict.pl przydaje mi się w pracy oraz podczas zwykłego przeglądania internetu do tłumaczenia słów.
Po co mi komenda qr ? Jest na to bardzo proste wyjaśnienie. Nie lubię pisać sms'ów, zwłaszcza długich i tu z pomocą przychodzi mi moja komenda. Uruchamiam ubiquity, wpisuję "qr 'i jakiś tekst'" a następnie skanuje wygenerowany kod za pomocą mojej komórki. Po czym tak zeskanowany tekst mogę skopiować do sms'a i gotowe :] Programik którego używam w komórce to QuickMark

Może jeszcze troche o komendach. Ubiquity wykorzystuje jQuery - bilbioteke funkcji java script. Właśnie dzięki niej np jestem w stanie za pomocą mojej komendy dict.pl uruchomić wyszukiwanie wprowadzonego tekstu a następnie z wynikowej strony "wyciąć" tabelkę z wynikami, proste i genialne :]
qr wykorzystuje Google Chart API - api pozwalające na generowanie wykresów oraz między innymi kodu QR

Brak komentarzy: